KONKURS NA STANOWISKO URZĘDNICZE - GŁÓWNY KSIĘGOWY
zakończony, rozstrzygnięcie: rozstrzygnięty
Organizator: KIEROWNIK ŚRODOWISKOWEGO DOMU SAMOPOMOCYI. Nazwa i adres jednostki (miejsce wykonywania pracy )
Środowiskowy Dom Samopomocy “Feniks”, 76-039 Biesiekierz 13, tel. 94 31-60-999
Wymiar czasu pracy – 1/3 etatu.
Rodzaj umowy – umowa o pracę.
II. Określenie stanowiska urzędniczego
Główny księgowy Środowiskowego Domu Samopomocy "Feniks" w Biesiekierzu.
Do konkursu może przystąpić osoba, która spełnia wymagania określone w art.54 ust.2 ustawy o finansach publicznych z dnia 27 sierpnia 2009 r. ( Dz.U. z 2013 r. poz. 885 z późn.zm.)
III. Wymagania niezbędne:
- posiada obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej,
- ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,
- nie była prawomocnie skazana za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe,
- posiada znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków głównego księgowego,
- spełnia jeden z poniższych warunków:
- ukończyła ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada, co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości;
- ukończyła średnią, policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną o kierunku rachunkowość i posiada, co najmniej 6-letnią praktykę w księgowości.
- jest wpisana do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,
- posiada certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów.
IV. Wymagania dodatkowe związane ze stanowiskiem pracy:
- biegła znajomość komputera (Microsoft Word, Excel, Internet).
- znajomość przepisów: m.in. z zakresu kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy o finansach publicznych, o rachunkowości, prawo zamówień publicznych o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, rozliczeń ZUS, umiejętność sporządzania analiz danych statystycznych, tworzenia prognoz, zestawień, planów w oparciu o materiały źródłowe i przewidywane założenia,
- znajomość i umiejętność wykorzystania programów komputerowych z pakietu MS Office (Word i Excel), a w szczególności w zakresie oprogramowania finansowo – księgowego FK-ZETO lub PROGMAN oraz systemu bankowości elektronicznej, Płatnik, Płace, CAS i inne.
- co najmniej 3 letni staż pracy w dziale księgowości w jednostkach samorządu terytorialnego lub dziale księgowości w samorządowych jednostkach organizacyjnych.
- kreatywność, umiejętność pracy w zespole, sumienność i rzetelność, dobra organizacja czasu pracy, gotowość do stałego podnoszenia swoich kwalifikacji.
- umiejętność pracy w zespole.
- umiejętność sprawnej organizacji pracy.
- kierowanie się zasadami etyki zawodowej.
- znajomość podstawowych zasad funkcjonowania jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, jednostek pomocy społecznej, znajomość ustawy o samorządzie gminnym i powiatowym oraz ustawy o pomocy społecznej, ustawy prawo zamówień publicznych,
- znajomość zasad ochrony danych osobowych,
- znajomość zasad księgowości budżetowej, planu kont i klasyfikacji budżetowej oraz zasad gospodarki finansowej jednostek budżetowych i dyscypliny finansów publicznych,
- wiedza i umiejętności do prowadzenia księgowości komputerowej i samodzielnej obsługi programu komputerowego do prowadzenia księgowości oraz wiedza i umiejętność obsługi programu bankowego,
- doświadczenie w prowadzeniu księgowości budżetowej w jednostkach pomocy społecznej, doświadczenie w realizowaniu, rozliczaniu projektów współfinansowanych przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
- predyspozycje do pracy na stanowisku głównego księgowego oraz do pracy w zespole, umiejętność organizacji i zarządzania zasobami ludzkimi.
- cechy osobowości takie jak: komunikatywność, sumienność, umiejętność pracy w zespole, umiejętność organizacja czasu pracy, rzetelność, odpowiedzialność.
V. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- odpowiedzialność i nadzór nad prowadzeniem pełnej księgowości jednostki dla celów statutowych oraz dla celów raportowania zgodnie z przepisami prawa polskiego ,
- wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,
- wykonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych, a także finansowa realizacją projektów unijnych realizowanych przez jednostkę,
- wykonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji finansowych z planem finansowym,
- dekretowanie dokumentów księgowych zgodnie z klasyfikacją budżetową,
- sporządzanie okresowych sprawozdań finansowych i statystycznych oraz innych sprawozdań dotyczących działalności jednostki ,
- sporządzanie listy płac, naliczanie podatku dochodowego i składek na ubezpieczenie społeczne od należności objętych lista płac oraz przelewanie ich na odpowiednie konta ZUS, Urzędu Skarbowego,
- sporządzanie dokumentacji zgłoszeniowej, rozliczeniowej deklaracji, informacji dotyczącej zatrudnienia i przekazywanie ich do właściwych jednostek organizacyjnych ZUS-u, Urzędu Skarbowego,
- współpraca z instytucjami zewnętrznymi ( urzędy, audytorzy) oraz nadzór nad dokumentacja przygotowaną na ich potrzeby,
- przygotowanie projektów budżetów oraz harmonogramu wydatków jednostki,
- opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych,
- sporządzanie bilansu, prowadzenie sprawozdawczości budżetowej i podatkowej, wykonywanie analiz, zestawień oraz prognoz kosztów i wydatków jednostki,
- prowadzenie nadzoru nad prawidłowością naliczania zaliczek podatkowych, składek potrąceń oraz terminowością ich przekazania,
- prowadzenie nadzoru nad przechowywaniem i archiwizacją dokumentacji księgowej,
- nadzór i przestrzeganie dyscypliny finansów publicznych,
- nadzór nad prawidłowym przebiegiem przekazywania składników majątkowych sprawowanie odpowiedzialności materialnej oraz zasad inwentaryzacji i likwidacji środków trwałych i wyposażenia,
- prowadzenie rozliczeń inwentaryzacji składników majątku,
- sporządzanie naliczenia odpisów na ZFŚS, plan i sprawozdawczość z funduszu, przekazywanie naliczonego odpisu oraz nadzorowanie prawidłowości potrąceń i kontrolowanie zgodności wydatków z regulaminem i przepisami prawa,
- przygotowanie i realizacja umów cywilnoprawnych i prowadzenie ich obsługi księgowej.
- prowadzenie korespondencji w zakresie spraw finansowych,
- sporządzanie obowiązujących sprawozdań finansowych,
- sporządzanie sprawozdań statystycznych,
- prowadzenie nadzoru nad prawidłowością pobieranych i odprowadzanych dochodów,
- należyte przechowywanie i zabezpieczenie dokumentów finansowo-księgowych,
- wykonywanie innych niż wyżej wymienione zadania, które z mocy prawa lub przepisów wewnętrznych wydanych przez kierownika jednostki należą do kompetencji Głównego Księgowego,
- stała współpraca ze Skarbnikiem Gminy,
VI. Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny;
- kwestionariusz osobowy lub Curriculum Vitae;
- zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do pracy na stanowisku głównego księgowego,
- kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wykształcenia, kopie dokumentów o ukończonych kursach podnoszących kwalifikacje oraz kopie dokumentów potwierdzających wymagany staż pracy ( świadectwa pracy);
- oświadczenie, że kandydat nie byt karany zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o których mowa w art. 31 ust 1 pkt. 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz.U. z 2005 r. Nr 14, poz. 114 z późn. zm);
- oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych;
- oświadczenie o następującej treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 24 maja 2018r. o ochronie danych osobowych ( Dz. U. z 2019 r. poz. 1781) oraz ustawą z dnia 21.11.2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2014 r. poz. 1202 z póź.zm.)”
VII. Miejsce i termin złożenia dokumentów
Oferty należy składać w zamkniętych kopertach z podanym adresem zwrotnym i dopiskiem "konkurs na stanowisko głównego księgowego ŚDS Feniks w Biesiekierzu"
w terminie od 06.07.2020 r. do dnia 20.07.2020 r. do godz. 14.00 na adres:
Środowiskowy Dom Samopomocy “Feniks”
Biesiekierz 13
76-039 Biesiekierz
Aplikacje, które wpłyną do ŚDS “Feniks” po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Po ocenie wstępnej wymaganych dokumentów kandydaci zobowiązani są do poddania się rozmowie kwalifikacyjnej.
O terminie rozmowy kwalifikacyjnej kandydaci zostaną powiadomieni telefonicznie.
Informacja o wynikach konkursu będzie umieszczona na stronie BIP ŚDS w Biesiekierzu oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie ŚDS w Biesiekierzu.
Publikacja dnia: 09.07.2020