www.gov.pl/bip
mapa strony   |   statystyki   |   instrukcja korzystania z BIP   |   redakcja   |    A A A K

SmodBIP

KONKURS NA STANOWISKO URZĘDNICZE - GŁÓWNY KSIĘGOWY

zakończony, rozstrzygnięcie: rozstrzygnięty

Organizator: KIEROWNIK ŚRODOWISKOWEGO DOMU SAMOPOMOCY

I. Nazwa i adres jednostki (miejsce wykonywania pracy )

Środowiskowy Dom Samopomocy “Feniks”, 76-039 Biesiekierz 13, tel. 94 31-60-999
Wymiar czasu pracy – 1/3 etatu.
Rodzaj umowy – umowa o pracę.

II. Określenie stanowiska urzędniczego

Główny księgowy Środowiskowego Domu Samopomocy "Feniks" w Biesiekierzu.
Do konkursu może przystąpić osoba, która spełnia wymagania określone w art.54 ust.2 ustawy o finansach publicznych z dnia 27 sierpnia 2009 r. ( Dz.U. z 2013 r. poz. 885 z późn.zm.)

III. Wymagania niezbędne:

  1. posiada obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej,
  2. ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,
  3. nie była prawomocnie skazana za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe,
  4. posiada znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków głównego księgowego,
  5. spełnia jeden z poniższych warunków:
    • ukończyła ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada, co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości;
    • ukończyła średnią, policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną o kierunku rachunkowość i posiada, co najmniej 6-letnią praktykę w księgowości.
    • jest wpisana do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,
    • posiada certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów.

IV. Wymagania dodatkowe związane ze stanowiskiem pracy:

  1. biegła znajomość komputera (Microsoft Word, Excel, Internet).
  2. znajomość przepisów: m.in. z zakresu kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy o finansach publicznych, o rachunkowości, prawo zamówień publicznych o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, rozliczeń ZUS, umiejętność sporządzania analiz danych statystycznych, tworzenia prognoz, zestawień, planów w oparciu o materiały źródłowe i przewidywane założenia,
  3. znajomość i umiejętność wykorzystania programów komputerowych z pakietu MS Office (Word i Excel), a w szczególności w zakresie oprogramowania finansowo – księgowego FK-ZETO lub PROGMAN oraz systemu bankowości elektronicznej, Płatnik, Płace, CAS i inne.
  4. co najmniej 3 letni staż pracy w dziale księgowości w jednostkach samorządu terytorialnego lub dziale księgowości w samorządowych jednostkach organizacyjnych.
  5. kreatywność, umiejętność pracy w zespole, sumienność i rzetelność, dobra organizacja czasu pracy, gotowość do stałego podnoszenia swoich kwalifikacji.
  6. umiejętność pracy w zespole.
  7. umiejętność sprawnej organizacji pracy.
  8. kierowanie się zasadami etyki zawodowej.
  9. znajomość podstawowych zasad funkcjonowania jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, jednostek pomocy społecznej, znajomość ustawy o samorządzie gminnym i powiatowym oraz ustawy o pomocy społecznej, ustawy prawo zamówień publicznych,
  10. znajomość zasad ochrony danych osobowych,
  11. znajomość zasad księgowości budżetowej, planu kont i klasyfikacji budżetowej oraz zasad gospodarki finansowej jednostek budżetowych i dyscypliny finansów publicznych,
  12. wiedza i umiejętności do prowadzenia księgowości komputerowej i samodzielnej obsługi programu komputerowego do prowadzenia księgowości oraz wiedza i umiejętność obsługi programu bankowego,
  13. doświadczenie w prowadzeniu księgowości budżetowej w jednostkach pomocy społecznej, doświadczenie w realizowaniu, rozliczaniu projektów współfinansowanych przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
  14. predyspozycje do pracy na stanowisku głównego księgowego oraz do pracy w zespole, umiejętność organizacji i zarządzania zasobami ludzkimi.
  15. cechy osobowości takie jak: komunikatywność, sumienność, umiejętność pracy w zespole, umiejętność organizacja czasu pracy, rzetelność, odpowiedzialność.

V. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

  1. odpowiedzialność i nadzór nad prowadzeniem pełnej księgowości jednostki dla celów statutowych oraz dla celów raportowania zgodnie z przepisami prawa polskiego ,
  2. wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,
  3. wykonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych, a także finansowa realizacją projektów unijnych realizowanych przez jednostkę,
  4. wykonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji finansowych z planem finansowym,
  5. dekretowanie dokumentów księgowych zgodnie z klasyfikacją budżetową,
  6. sporządzanie okresowych sprawozdań finansowych i statystycznych oraz innych sprawozdań dotyczących działalności jednostki ,
  7. sporządzanie listy płac, naliczanie podatku dochodowego i składek na ubezpieczenie społeczne od należności objętych lista płac oraz przelewanie ich na odpowiednie konta ZUS, Urzędu Skarbowego,
  8. sporządzanie dokumentacji zgłoszeniowej, rozliczeniowej deklaracji, informacji dotyczącej zatrudnienia i przekazywanie ich do właściwych jednostek organizacyjnych ZUS-u, Urzędu Skarbowego,
  9. współpraca z instytucjami zewnętrznymi ( urzędy, audytorzy) oraz nadzór nad dokumentacja przygotowaną na ich potrzeby,
  10. przygotowanie projektów budżetów oraz harmonogramu wydatków jednostki,
  11. opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych,
  12. sporządzanie bilansu, prowadzenie sprawozdawczości budżetowej i podatkowej, wykonywanie analiz, zestawień oraz prognoz kosztów i wydatków jednostki,
  13. prowadzenie nadzoru nad prawidłowością naliczania zaliczek podatkowych, składek potrąceń oraz terminowością ich przekazania,
  14. prowadzenie nadzoru nad przechowywaniem i archiwizacją dokumentacji księgowej,
  15. nadzór i przestrzeganie dyscypliny finansów publicznych,
  16. nadzór nad prawidłowym przebiegiem przekazywania składników majątkowych sprawowanie odpowiedzialności materialnej oraz zasad inwentaryzacji i likwidacji środków trwałych i wyposażenia,
  17. prowadzenie rozliczeń inwentaryzacji składników majątku,
  18. sporządzanie naliczenia odpisów na ZFŚS, plan i sprawozdawczość z funduszu, przekazywanie naliczonego odpisu oraz nadzorowanie prawidłowości potrąceń i kontrolowanie zgodności wydatków z regulaminem i przepisami prawa,
  19. przygotowanie i realizacja umów cywilnoprawnych i prowadzenie ich obsługi księgowej.
  20. prowadzenie korespondencji w zakresie spraw finansowych,
  21. sporządzanie obowiązujących sprawozdań finansowych,
  22. sporządzanie sprawozdań statystycznych,
  23. prowadzenie nadzoru nad prawidłowością pobieranych i odprowadzanych dochodów,
  24. należyte przechowywanie i zabezpieczenie dokumentów finansowo-księgowych,
  25. wykonywanie innych niż wyżej wymienione zadania, które z mocy prawa lub przepisów wewnętrznych wydanych przez kierownika jednostki należą do kompetencji Głównego Księgowego,
  26. stała współpraca ze Skarbnikiem Gminy,

VI. Wymagane dokumenty:

  1. list motywacyjny;
  2. kwestionariusz osobowy lub Curriculum Vitae;
  3. zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do pracy na stanowisku głównego księgowego,
  4. kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wykształcenia, kopie dokumentów o ukończonych kursach podnoszących kwalifikacje oraz kopie dokumentów potwierdzających wymagany staż pracy ( świadectwa pracy);
  5. oświadczenie, że kandydat nie byt karany zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o których mowa w art. 31 ust 1 pkt. 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz.U. z 2005 r. Nr 14, poz. 114 z późn. zm);
  6. oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych;
  7. oświadczenie o następującej treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 24 maja 2018r. o ochronie danych osobowych ( Dz. U. z 2019 r. poz. 1781) oraz ustawą z dnia 21.11.2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2014 r. poz. 1202 z póź.zm.)”

VII. Miejsce i termin złożenia dokumentów

Oferty należy składać w zamkniętych kopertach z podanym adresem zwrotnym i dopiskiem "konkurs na stanowisko głównego księgowego ŚDS Feniks w Biesiekierzu"
w terminie od 06.07.2020 r. do dnia 20.07.2020 r. do godz. 14.00 na adres:
Środowiskowy Dom Samopomocy “Feniks”
Biesiekierz 13
76-039 Biesiekierz

Aplikacje, które wpłyną do ŚDS “Feniks” po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Po ocenie wstępnej wymaganych dokumentów kandydaci zobowiązani są do poddania się rozmowie kwalifikacyjnej.
O terminie rozmowy kwalifikacyjnej kandydaci zostaną powiadomieni telefonicznie.
Informacja o wynikach konkursu będzie umieszczona na stronie BIP ŚDS w Biesiekierzu oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie ŚDS w Biesiekierzu.

Opublikował: Ireneusz Hryniewicz
Publikacja dnia: 09.07.2020
Dokument oglądany razy: 86